“Fer
atenció (a allò que diu algú)”
Dilluns.
·
Trobar l’acabament del
següent conte:
“Vet aquí que hi havia una vegada en un poble una família que tenia dos
fills de set i nou anys d’edat. Un dia, mentre jugaven a la plaça del poble,
varen veure una situació molt trista: un senyor demanava diners.
Era un senyor vell, prim, amb una barba molt llarga, anava brut i amb la
roba esquinçada. No anava sol, l’acompanyava un gosset petit. Tocava la flauta
i estava ajagut a terra, on tenia un plat amb una moneda i al seu costat, el
seu animalet que dormia.
Els dos nens que jugaven es varen quedar sorpresos d’aquella situació i
decidiren tornar a casa per explicar a la seva família el que havien vist.
Era l’hora de sopar i encara sentien tocar la flauta d’aquell vell senyor.
Aleshores...”.
Dimarts.
·
Youtube
Grita (versión 2009) orquestra reciclando 3:16
Dimecres.
·
Explicar als nens el
conte de la rateta que escombrava l’escaleta en aquesta versió una mica
original.
-Oh, quina sort que he tingut!! I què en podria fer? Si em compro atmetlletes em cauran les dentetes. I si em compro un llacet per la cueta. Sí, sí, em compraré un llacet ben bonic per posar-me’l a la cueta!!
I així ho va fer.
Va anar a casa la senyora conilla i es estar mirant molts llacets. Al final es va decidir per un llaç de satí de color rosa.
-Sí aquest si que m’agrada! Seré l'enveja del barri, segur que tothom em mirarà - pensava la rateta -Ui, no me l’emboliqui que me l'emporto posat!
Es va posar a davant de casa seva per lluir el llacet. I així estava quan va passar el Senyor Ànec, que veient-la tan bonica li va dir:
-Ai rateta, rateta, tu que n’ets tan boniqueta no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bon fadrí?
-Ai, no ho sé pas. A veure quina veu fas?
-Quac, quac, quac!!
-Ui, que m'eixordes. No et vull per marit.
També va passar un gall amb les amb les plomes estarrufades que li va dir:
-Rateta, Rateta, tu que n’ets tan boniqueta, no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bon fadrí?
-Ai no ho sé pas. A veure quina veu fas?
-Kikirikí, kikirikí !!!
-Ui, no, quin xivarri no et vull per marit.
I el gall se’n va anar amb el cap cot. Després va passar un gosset i li va passar el mateix.
Al cap d’una estona va passar un burret que al veure la rateta tan bonica no es va poder estar de dir-li:
-Rateta, rateta, tu que n’ets tan boniqueta, no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bon fadrí.
I la rateta, fent-se pregar li va dir:
-Ai no ho sé pas,a veure quina veu fas?
-Iiiiaaaa, iiiiiaaaaaa!!!
-Fuig, fuig, que m’eixordes!!
Quan la Rateta ja començava a pensar que mai no trobaria ningú que li fes el pes va passar un gatet que li va dir:
-Miau Rateta, tu que n’ets tan boniqueta, no et voldries casar amb mi, jo que sóc tan bon fadrí?
I la Rateta, fent-se l’estreta:
-Ai no ho sé pas. A veure quina veu fas?
-Miauu, miauuu!
-Sí, amb tu sí que em vull casar!
-Miauu, miauuu !!!
I així ho van fer. Ven aviat es van casar i tothom hi va ser convidat.
Aquell dia tothom li deia a la rateta:
-Ves amb compte amb aquest gat!
-Vigila que quan estiguis despistada no et clavi queixalada!!
I la Rateta reia per sota el nas perquè només ella i el seu maridet sabien el secret: que aquest gat era vegetarià i no menjava rates !!!
I vet aquí un gos i vet aquí un gat que aquest conte ja s’ha acabat.”
Dijous.
·
Dinàmica de
grup on els nens que tria la mestra, d’un en un s’han de col·locar per ordre
cronològic del seu naixement. Per fer-ho no poden parlar, han de comunicar-se
primer els mesos de l’any amb les mans
(1 dit- Gener, 2 dits-Febrer etc), en el cas que coincideixin els mesos
de dos nens han de dir-se el dia també amb les mans, amb el puny tancat per les
desenes).
·
S’Han de
anar col·locant davant de la pissarra, fins que al final es fa la comprovació i
tots diuen en veu alta el mes i el dia de naixement.
Divendres.
·
Explicar als nens les
següents endevinalles.
« Per fora duc vestit verd,
i per dintre vaig vermella,
amb botons que llenceu
els qui em mengeu. »
i per dintre vaig vermella,
amb botons que llenceu
els qui em mengeu. »
La Síndria.
“De dotze germans que en som
sóc el segon
i en canvi,
sóc el més petit de tots.”
sóc el segon
i en canvi,
sóc el més petit de tots.”
El mes de Febrer.
“Té dents i no té boca,
I quan menja escup.
Què és?”
I quan menja escup.
Què és?”
La Serra.
“Sóc tot moreno,
rival de les confitures,
i em veuràs moltes vegades
pel nas de les criatures »
rival de les confitures,
i em veuràs moltes vegades
pel nas de les criatures »
La xocolata.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada