Dilluns.
Dimarts.
·
Conte del “soldat
fidel”.
“Hi havia una vegada dos amics inseparables des de ben petits que quan van
créixer van anar a la guerra amb molts altres joves. Un dia va arribar la nit i
un dels dos amics no havia tornat de la seva missió i l’altre estava molt
preocupat.
Va demanar permís al capità per anar al front de batalla per buscar el seu
amic, el capità el va deixar anar però li va dir que anés amb molt de compte ja
que era molt perillós.
Al arribar fins on era el seu amic, el va trobar ferit greu i quan va
provar de carregar-se’l a la seva espatlla el van ferir d’un tret al braç.
Finalment, amb penes i treballs, va poguer portar el cos del seu amic fins
a l’hospital on els esperava el capità.
Al arribar, el capità va veure que el soldat ferit havia mort i el que el
portava a coll estava ferit a un braç i tot enfadat va dir:
- Veus com no valia la pena anar a buscar el teu amic, ara ell és mort i tu
estàs ferit!!
El soldat ferit se’l va mirar i va respondre, si que ha valgut la pena, el
meu amic abans de morir em va dir:
- Gràcies amic, sabia que vindries!!”.
Dimecres.
·
Comentar el significat
de la frase “ Qui té un amic, té un tresor”
Dijous.
·
Recitar la següent
poesia sobre l’amistat.
“ Un tresor és l’amistat i no sempre és valorat.
Un amic m’és molt preuat perquè
sempre als mals moments,
De debò s’ha preocupat.
Els mals vents poden passar,
Les riqueses minvaran,
Però ara i sempre ha de restar
Aquest meu tresor tan gran.
Sóc un home afortunat,
No sóc ric ni tinc la lluna.
M’Acompanya l’amistat
Ho tinc tot, i tot en una”.
Anònim.
Divendres.
·
Dinàmica de grup on els
nens/es parlen dels seus amics ( que tenen a classe) i argumenten perquè són
amics. La mestre pot apuntar les raons a la pissarra o fer-ho oralment.