“De
nobles sentiments, especialment inclinat al perdó, a no abusar de la força.”
Dilluns.
· Dinàmica de grup explicant el cas de la nena i el globus. Fotocòpia annex.
Veure què n’opinen els nens.
Dimarts
· Explicar als nens el conte del “Príncep feliç”.
Dimecres.
· Comentar què suggereix als nens la imatge de la generositat, les mans
plenes de llaminadures.
Dijous.
· Explicar el conte de la sopa d’all.
“Un
dia el rei Jaume anava de cacera i es va perdre, es va quedar sol i separat
dels seus companys. Com més voltava per orientar-se, més se separava de la seva
gent. Després de moltes hores va tenir molta gana. Per fi va trobar una cabana
mig amagada dins el bosc, on vivia una velleta molt pobra que es guanyava la
vida venent les herbes que recollia. El rei va demanar-li alguna cosa per
menjar, però la dona no tenia res per donar-li i no sabia pas què fer. El rei
empès per la gana, començà a regirar els calaixos, però només hi va trobar un
tros de pa sec i un parell de grans d’all. Va agafar-ho tot i va posar-ho dins
d’una olla amb una mica d’aigua i així va ser com el rei per sopar va menjar-se
una sopa d’all, que trobà boníssima, com si mai no hagués menjat res millor.
Després
de donar les gràcies i recompensar la velleta va sortir a buscar els companys
de cacera i va tornar al castell.
Un
cop a palau el record d’aquella deliciosa sopa es mantenia viu en ell. I un bon
dia demanà al seu cuiner que li fes sopes d’all. El cuiner acostumat a fer
grans menjars, es va sorprendre de l’encàrrec, però el rei li explicà com
fer-les.
Quan
li van portar, el rei les va trobar dolentíssimes i volia fer tancar al cuiner
a la presó.
Però
quan estava a punt de fer-ho, un savi de la cort li va dir que les sopes
estaven preparades de la mateixa manera però que el dia que li va preparar la
velleta tenia molta gana i les va trobar delicioses i el dia que les va
preparar el cuiner de palau estava tip i no li van agradar tant.
El
rei s’ho va pensar i va dir que potser tenien raó, i va deixar lliure al
cuiner”.
Divendres.
·
Proposar els nens de
tractar de repetir els següents embarbussaments.
“Cap
cap pla, cap al cap del replà.”
“Duc
pa sec al sac, m'assec on sóc i el suco amb suc.”
“El
bandit del bàndol blanc porta a la banderola un bonic banderí blau.”
“En
Feliu fa foc de fusta a la festa de la Floresta.”
“En
Pere, Peret, pintor, premiat per Portugal, porta pots i potinguetes per posar
pebre picant.”
“Setze
jutges d'un jutjat mengen fetge d'un penjat.”