Dilluns.
·
Dinàmica de grup on els
nens han de pensar quan són feliços i expressar-ho oralment amb la fórmula “Sóc
feliç quan…”.
Dimarts.
·
Recitar el següent poema
sobre la felicitat i preguntar als nens/es què els suggereix.
“Sóc
feliç quan parlo amb tu,
i
a casa meva tot va bé,
quan
el cel és blau,
quan
la gent somriu i la veritat guanya.
Sóc
feliç quan els ocells canten,
Quan
surt el sol,
Quan
hi ha respecte i mor l’enveja.
Sóc
feliç quan els malalts es curen,
Quan
comença la nit,
Quan
neix un nen i regna la cordura.
Però
saps?
Quan
més feliç sóc és quan parlo amb tú,
I
a casa meva tot va bé!”
EUSEBI
SÁNCHEZ
Dimecres.
Dijous.
·
Explicar als nens la sèrie
de tres endevinalles proposades.
“
No sóc cargol ni bolet
a
l’aigua em fa sortir;
quan
plou tot m’estarrufo,
i
quan fa sol estic pansit”.
Resposta...El
paraigües.
“Té
pell com les persones,
i
és bona per menjar, surt quan
comença
el fred i en donen per tot l’any”.
Resposta..Les
castanyes.
“Petita
o gran sóc rodona
sóc
de pell i sóc de goma,
sóc
de carn i sóc de roba
i
dono gust a l’olla.”
Resposta...La
pilota.
Divendres.
·
Comentar amb els nens/es les
següents dites:
“Qui
menja sopes, se les pensa totes.”
“Tal
faràs, tal trobaràs”.
“Qui
no arrisca, no pisca”.
“Qui
matina, fa farina.”
“No
hi ha millor sord que qui no vol escoltar”.