dilluns, 15 de gener de 2018

Entrega


Entregar-se a algú apassionadament, sense condicions”.

Dilluns.

·        Explicar als nens el conte del peix parlador.

“Vet aquí que hi havia un honrat pescador que vivia en una casa molt vella; tan vella que l'aigua i el vent hi entraven per les escletxes de les parets.
 A més de ser pobre també havia de suportar una dona rondinaire, egoista i ambiciosa.
Un dia, en treure la xarxa del mar va trobar-se amb un peix platejat i d'aletes daurades que li deia:
-      Si us plau, torna'm al mar; sóc un príncep encantat i només podré tornar a tenir el meu cos d'home quan algú em demani un desig que jo no pugui complir.

El bon pescador va fer el que li demanava i un cop va arribar a casa seva li va explicar a la seva muller el que li havia succeït.

-Mira que n'ets de ruc! Torna ara mateix al mar i demana a aquest peix encantat una caseta blanca amb un bell jardí.

Així ho va fer el pescador. I quan el peix va escoltar el que el pescador li demanava li va dir:

- Torna cap a casa teva i veuràs el teu desig fet realitat.

I, efectivament, enlloc de la miserable cabana en la que vivia es va trobar amb una preciosa caseta blanca amb jardí.

-      Ara la meva muller estarà satisfeta, em deixarà en pau i podré ser feliç - es va dir satisfet.

La muller del pescador, que era molt ambiciosa, va començar a malviure pensant que enlloc d'aquella caseta li hauria pogut demanar una casa més gran. Així, doncs, un bon dia va dir al seu marit:
- Apa! Vés-te'n altra vegada al mar, crida el peix i digues-li que vull una casa de dos pisos gran i ben moblada.
A contracor i per no barallar-se amb la seva muller el pescador se'n va anar a la vora del mar i va cridar el peix platejat. Molt avergonyit li va dir els desigs de la seva esposa.

-      Ves-te'n a casa teva i trobaràs el que desitges.

Naturalment la casa s'havia convertit en un magnífic edifici de dos pisos.- Si en sóc de beneita - va pensar la seva dona un cop recuperada de la sorpresa

- Fes el favor d'anar altra vegada al mar, crida el peix i li demanes un palau sumptuós i ple de criats.El bon pescador va intentar convèncer-la del contrari, però va haver de cedir i finalment se'n va anar a veure al peix.

- No saps el greu que em sap tornar-te a molestar, però la meva muller desitja un palau amb criats.

-      Torna a casa i el trobaràs, l'edifici de dos pisos s'havia convertit en un palau luxós. Criats de tota mena ben guarnits saludaven el pescador i la seva esposa que per fi era feliç. La felicitat d'aquella dona tan poc assenyada no va durar gaire.

 Així és que al cap de poc temps va començar novament a rondinar i a dir al seu marit:

-      Ben pensat, no és pas això el que jo desitjava. És ben cert que jo mano al meu palau i que els criats em saluden i em tracten bé, però jo vull que m'honori tota la ciutat. Vés a la vora de la mar i digues-li a aquest peix encantat que vull que em faci reina i que a tu et faci rei.

El pescador va intentar fer-li entendre que allò era un disbarat, però amb aquella mena de bruixa no hi havia qui pogués discutir.
Així, doncs, una vegada més va haver d'anar a trobar el peix encantat.

-Príncep-peix, vine si us plau! La meva esposa m'ha manat que et demani encara més coses.I es varen fer unes onades molt altes i al capdamunt de la més alta va sortir el cap del peix platejat.

- Ja tornes a ser aquí? Encara no t'he donat prou coses? L'home, avergonyit, li va explicar les exigències de la seva esposa. Aleshores es va sentir un tro fortíssim i el peix fent un gran salt va anar a parar a dins de la barca amb la que el pescador havia anat a buscar-lo. En aquell moment una llum molt intensa va il·luminar un jove molt ben plantat que li va dir:
- Acabes de demanar-me l'impossible capaç de desencantar-me. No podré complaure la teva esposa, però et ben asseguro que rebrà una bona lliçó. I tot seguir es va perdre enmig de la boira.

Quan el pescador va tornar a casa seva va trobar-se amb la seva vella cabana de sempre.Fi



Dimarts.

·        Explicar als nens les següents endevinalles.

“Els dies de la setmana, les vides dels gats, un estrip als pantalons. Qui sóc?”
La resposta és: ( El 7, el set )

“Sóc un nombre senar que al teu cos unes quantes vegades m'hi pots trobar. I recorda de petit t'ajudava a comptar.”
La resposta és: ( El 5, el cinc, els cinc dits ).

“Un nombre parell sóc, més aviat grassonet .Però quan estic estirat el nombre més gran sóc.”

La resposta és: ( El 8, el vuit, el vuit ajagut representa infinit ).

“Quin nombre serà? Que vist del dret i vist del revés ,sempre un nombre és.”
La resposta és: ( El 6 i el 9, el sis i el nou o el seixanta-nou ).

“A les orelles penjades acolorides arracades . Arbres florits preciosos i petits fruits gustosos.”
La resposta és: ( Les cireres ). 


Dimecres.



·        Cantar amb els nens la cançó del club Súper 3, “Uh! Oh! No tinc por”. 


“A les dotze de la nit
quan hi ha lluna plena
penso que és un bon moment
per fer una gran festa.
Les pel·lícules de por a mi em diverteixen,
el misteri no existeix quan el descobreixes.

Sempre tinc curiositat per l'obscuritat.
Estic sola a la foscor i res no m'espanta.

Aprofito per pensar,
per imaginar-me laberints
 a on aniré a buscar els meus somnis:
tard o d'hora els trobaré
perquè no hi ha res...
que a mi em sembli aterridor.
Uh! Oh! No tinc por!
Les llegendes i els enganys són les estratègies
perquè et sembli fosc i estrany el que no coneixes.
Jo investigo el que no sé,
faig marxar el fum negre.
Si feu llum allà on és fosc,
veureu els colors.
Heu de dir-vos com faig jo:
Uh! Oh! No tinc por!
No tinc por de res,
ser valenta és molt millor que tenir força.
Sé que he de lluitar per no deixar escapar
tot el que la vida em porta.
Ni del fred ni la calor,
Uh! Oh! No tinc por!
Ni del fum ni la foscor,Uh! Oh! No tinc por!
Ni de monstres ni de llops,
Uh! Oh! No tinc por!
Uh! Oh! No tinc por!
Uh! Oh! No tinc por!

Lletra i música: Marc Parrot
Canta: Lila


Dijous.

·        Llegir als nens l’embarbussament de l’estudiant mandrós. Repetir-ho per si algun nen s’atreveix a memoritzar-ho.

“L'estudiant mandrós:

El dilluns m'he adormit,
El dimarts se m'ha fet tard,
El dimecres no tinc deures,
El dijous tinc mala gana,
El divendres, quina peresa,
El dissabte no tinc res per estudiar,
i el diumenge, ja ho deixo per demà!”




Divendres.

·        Explicar les següents endevinalles de fruites.

“Fruit de pell dura, blanca, groga o verdosa de textura fina o rugosa.
Amb polpa dolça i olorosa, abundant i molt saborosa. Les enganxoses llavors al bell mig les trobaràs.”

La resposta és: ( El meló ).

“Una fruita amb nom tropical, fruit gran, realment fenomenal. Coberta d'una pell dura i espinosa i amb plomall de fulles coronada. Sa polpa dolça, àcida i sucosa es menja fresca o conservada.”

La resposta és: ( Pinya tropical ).


“Aquest fruit no es pot menjar doncs massa àcid sol quedar. Barrejat amb aigua el podem tastar, és tant refrescant que sol agradar. També amb les seves pell i polpa postres i menjars aromatitzar.

La resposta és: ( La llimona ).

“Amaguen dolços sabors en fines pells de colors. Fruita molt sucosa que seca és pansa.

La resposta és: ( El raïm )

“A l'estiu arribat, quina xalada, fruita verda, groga o morada, mengeu la que més us agrada.


La resposta és: ( La pruna )

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada