Dilluns.
·
Dinàmica de grup on els
nens han de pensar quan són feliços i expressar-ho oralment amb la fórmula “Sóc
feliç quan…”.
Dimarts.
·
Recitar el següent poema
sobre la felicitat i preguntar als nens/es què els suggereix.
“Sóc
feliç quan parlo amb tu,
i
a casa meva tot va bé,
quan
el cel és blau,
quan
la gent somriu i la veritat guanya.
Sóc
feliç quan els ocells canten,
Quan
surt el sol,
Quan
hi ha respecte i mor l’enveja.
Sóc
feliç quan els malalts es curen,
Quan
comença la nit,
Quan
neix un nen i regna la cordura.
Però
saps?
Quan
més feliç sóc és quan parlo amb tú,
I
a casa meva tot va bé!”
EUSEBI
SÁNCHEZ
Dimecres.
Dijous.
·
Explicar als nens la sèrie
de tres endevinalles proposades.
“
No sóc cargol ni bolet
a
l’aigua em fa sortir;
quan
plou tot m’estarrufo,
i
quan fa sol estic pansit”.
Resposta...El
paraigües.
“Té
pell com les persones,
i
és bona per menjar, surt quan
comença
el fred i en donen per tot l’any”.
Resposta..Les
castanyes.
“Petita
o gran sóc rodona
sóc
de pell i sóc de goma,
sóc
de carn i sóc de roba
i
dono gust a l’olla.”
Resposta...La
pilota.
Divendres.
·
Comentar amb els nens/es les
següents dites:
“Qui
menja sopes, se les pensa totes.”
“Tal
faràs, tal trobaràs”.
“Qui
no arrisca, no pisca”.
“Qui
matina, fa farina.”
“No
hi ha millor sord que qui no vol escoltar”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada