3era setmana octubre
Dilluns.
·
Dinàmica de grup de les
“paraules amables”. Entre tots els membres del grup han de trobar paraules
amables i el mestre les ha d’anar apuntant a la pissarra o fer-ho oralment. Per
exemple: Gràcies, guapo/a, simpàtic, de res, t’estimo, m’encanta etc.
Dimarts.
·
Comentar tota la classe el
següent text:
“
A la societat africana els ancians i la gent gran són molt respectats i
apreciats com a caps de les famílies o tribus. Al vespre, com que de vegades no
tenen televisors, la gent gran amb més experiència expliquen rondalles i contes
africans als seus fills i néts a la vora del foc. Antigament els contes es
passaven de pares a fills de forma oral i ningú no els escrivia en cap llibre.
Per això hi ha la famosa frase que diu que a l’Àfrica quan una persona gran es
mor, es perd una biblioteca”.
Dimecres.
·
Comentar en gran grup que
suggereix quan dos equips de futbol després del partit, van a parlar els dos contrincants i un d'ells està trist per què ha perdut i l'altre el consola.
Dijous.
·
Endevinalla:
“Jo
sóc filla de la muntanya
i
vinc al món quan ve el fred,
i
en posar-me al foc no t’estranyis
que
en cremar-me faci un pet”
Resp.: La castanya.
Si algun nen en sap alguna més la pot dir.
Divendres.
·
Conte sobre el respecte. “
El plat de fusta”.
“Pobre
avi! S’havia passat la vida treballant de sol a sol amb les seves mans; la
fatiga mai no havia vençut la voluntat de portar el sou a casa perquè hi hagués
menjar a taula i benestar a la família, però tanta feina havia fet que les mans
de l’ancià tremolessin com les fulles sota el vent de la tardor.
Tot
i els seus esforços sovint els objectes se li queien de les mans i es feien
miques en caure a terra.
Durant
els menjars no aconseguia posar-se la cullera a la boca i el contingut
s’escampava per les estovalles. Per evitar aquesta molèstia, procurava
acostar-se el plat, i aquest solia acabar trencat a trossos sobre les rajoles
del menjador. I així un dia i un altre.
El
gendre, molt molest pels tremolors de l’avi, va prendre una decisió que no va
agradar a la família. Des d’aquell dia, l’avi menjaria apartat de la taula
familiar i faria servir un plat de fusta; d’aquesta manera , ni tacaria les
tovalles ni trencaria la vaixella.
L’Avi
movia suaument el cap amb resignació, i de tant en tant s’eixugava les
llàgrimes que li regalimaven per les galtes, era molt dur haver d’acceptar
aquella humiliació.
Van
passar unes quantes setmanes i una tarda, quan el gendre va tornar a casa, va
trobar el seu fill de nou anys treballant un tros de fusta amb un ganivet de
cuina. El pare li va preguntar que què feia i el nen va respondre:
- Estic fent un plat de fusta per quan tu siguis vell i les mans et tremolin.
I
així fou com l’home va aprendre la lliçó i, des de llavors, el vell va tornar a
seure a taula com la resta de la família”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada