dilluns, 20 de novembre del 2017

Setmana de Compartir.



Dilluns.

·        Dinàmica de grup on els nens i nenes apunten a la pissarra o diuen oralment coses que poden compartir amb els amics o amb els pares...Ex: joguines, ordinador, roba, contes, el llapis o els esmorzars.


Dimarts.

·        Explicar el conte “ El príncep i les joguines”.

“ Hi havia una vegada un príncep acostumat a tenir tot el que volia, era tan capriciós que no volia que cap nen estrenés un joguet sense que ell el provés primer.
Un dia va arribar al país un misteriós mag capaç de fabricar les joguines més boniques.
El príncep, enamorat de les seves joguines li va proposar que cada dia inventés una joguina per ell a canvi de molts diners. El mag li va posar la condició que el príncep havia de jugar cada dia una estona amb totes les joguines que ell li anava fabricant. I el príncep va acceptar.
Però quan els dies van anar passant, la col·lecció de joguines era tan gran que el príncep no podia jugar amb totes les joguines i va apartar-ne unes quantes pensant que el mag no es donaria conte.
Però quan el príncep se’n anava a dormir, les joguines que ell havia apartat el despertaven cada nit per reclamar la seva estona de joc i el príncep cada dia anava més cansat.
Un dia mentre passejava pel castell adormissat, va veure com dos nens pobres jugaven amb una pedra, això li va donar una idea i els va cridar.
Els nens es pensaven que el príncep fins i tot els anava a prendre la pedra, però davant la seva sorpresa, el príncep tan sols volia que juguessin amb ell i compartir les seves joguines, i al acabar, el príncep fins i tot els va regalar els joguets. 
Aquella idea va funcionar, el príncep va convidar a tots els nens del país a compartir les seves joguines, va tenir molts nous amics i a més va poder dormir plàcidament cada nit
I conte contat, estira la cua del gat”.


Dimecres.

·        Comentar què suggereix als nens la imatge del paraigües.





Dijous.

·        El joc de les categories, donar als nens una sèrie de paraules clau i els nens han de dir paraules relacionades amb la paraula clau.

“SENTIMENTS: Amor, odi, confiança, amistat...”.
“PARAULES BONIQUES/AMABLES: compartir, estimar, perdó...”.
“JOCS EN GRUP: Tocar i parar, polis i cacos...”.
“PARAULES D’AJUDA: ...”
“NADAL:.....”


Divendres.

·        Explicar el conte de “El tren i les galetes”.

“Hi havia una vegada una senyora que estava a l’estació esperant un tren per anar a veure a la seva família, però el seu tren sortia una amb una hora de retard.
Mentre esperava, va anar al quiosc i es va comprar unes revistes i una capsa de galetes de xocolata, i tot seguit va anar a sentar-se al banc de l’andana. 
Tot seguit, se li va asseure al costat un jove ben plantat que va començar a llegir un diari.
De sobte, el jove va agafar una de les galetes de la capsa, la senyora es va quedar desconcertada i  ella també en va agafar una i va veure que el jove li somreia.

-      Quina barra que té aquest jove.- va pensar la senyora.

I al cap d’una estona li va agafar un altre, a al cap d’una estona un altre i la senyora molt enfadada anava a dir-li alguna cosa desagradable al jove que se li estava menjant les seves galetes, quan va arribar el tren i va pujar.

Quan encara estava pensant en la mala educació del jove, va notar que dintre de la seva bossa hi havia un paquet gran. Va obrir la bossa, i va veure avergonyida, que allà hi tenia la seva capsa de galetes per estrenar i que ella s’havia menjat la meitat de la capsa d’aquell jove que li havia respost amb un somriure”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada