Dilluns.
·
Dinàmica de grup on els
nens i nenes apunten a la pissarra o diuen oralment coses que poden compartir
amb els amics o amb els pares...Ex: joguines, ordinador, roba, contes, el
llapis o els esmorzars.
Dimarts.
·
Explicar el conte “ El
príncep i les joguines”.
“ Hi havia una vegada un príncep acostumat a tenir tot el
que volia, era tan capriciós que no volia que cap nen estrenés un joguet sense
que ell el provés primer.
Un dia va arribar al país un misteriós mag capaç de
fabricar les joguines més boniques.
El príncep, enamorat de les seves joguines li va proposar
que cada dia inventés una joguina per ell a canvi de molts diners. El mag li va
posar la condició que el príncep havia de jugar cada dia una estona amb totes
les joguines que ell li anava fabricant. I el príncep va acceptar.
Però quan els dies van anar passant, la col·lecció de
joguines era tan gran que el príncep no podia jugar amb totes les joguines i va
apartar-ne unes quantes pensant que el mag no es donaria conte.
Però quan el príncep se’n anava a dormir, les joguines
que ell havia apartat el despertaven cada nit per reclamar la seva estona de
joc i el príncep cada dia anava més cansat.
Un dia mentre passejava pel castell adormissat, va veure
com dos nens pobres jugaven amb una pedra, això li va donar una idea i els va
cridar.
Els nens es pensaven que el príncep fins i tot els anava
a prendre la pedra, però davant la seva sorpresa, el príncep tan sols volia que
juguessin amb ell i compartir les seves joguines, i al acabar, el príncep fins
i tot els va regalar els joguets.
Aquella idea va funcionar, el príncep va convidar a tots
els nens del país a compartir les seves joguines, va tenir molts nous amics i a
més va poder dormir plàcidament cada nit
I conte contat, estira la cua del gat”.
Dimecres.
Dijous.
·
El joc de les categories,
donar als nens una sèrie de paraules clau i els nens han de dir paraules
relacionades amb la paraula clau.
“SENTIMENTS: Amor, odi, confiança, amistat...”.
“PARAULES BONIQUES/AMABLES: compartir, estimar, perdó...”.
“JOCS EN GRUP: Tocar i parar, polis i cacos...”.
“PARAULES D’AJUDA: ...”
“NADAL:.....”
Divendres.
·
Explicar el conte de “El
tren i les galetes”.
“Hi havia una vegada una senyora que estava a l’estació esperant un tren
per anar a veure a la seva família, però el seu tren sortia una amb una hora de
retard.
Mentre esperava, va anar al quiosc i es va comprar unes revistes i una
capsa de galetes de xocolata, i tot seguit va anar a sentar-se al banc de
l’andana.
Tot seguit, se li va asseure al costat un jove ben plantat que va començar
a llegir un diari.
De sobte, el jove va agafar una de les galetes de la capsa, la senyora es
va quedar desconcertada i ella també en
va agafar una i va veure que el jove li somreia.
- Quina barra que té aquest jove.- va pensar la senyora.
I al cap d’una estona li va agafar un altre, a al cap d’una estona un altre
i la senyora molt enfadada anava a dir-li alguna cosa desagradable al jove que
se li estava menjant les seves galetes, quan va arribar el tren i va pujar.
Quan encara estava pensant en la mala educació del jove, va notar que
dintre de la seva bossa hi havia un paquet gran. Va obrir la bossa, i va veure
avergonyida, que allà hi tenia la seva capsa de galetes per estrenar i que ella
s’havia menjat la meitat de la capsa d’aquell jove que li havia respost amb un
somriure”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada