dilluns, 6 de novembre del 2017

Interès pels altres


Dilluns.

·       Visualitzar al youtube la cançó dels Beatles “Help”.




Dimarts.


·       Dinàmica de grup on es reparteix un paperet a cada nen i s’ha de pensar tres preguntes que faria a un company sobre els seus gustos, aficions, esports, música...el paperet s’ha de guardar pel dia següent on es farà l’activitat en si.


Dimecres.


·       Amb el criteri del mestre/a cada alumne s’aparella amb un company i es fan les preguntes que van preparar el dia abans.


Dijous.


·       Comentar el següent text:

Aquesta és una de les moltes anècdotes que la mare Teresa de Calcuta explicava sobre les experiències viscudes entre la gent més pobra: “Un dia vam saber que una família hindú amb vuit fills no tenia res per menjar. Vaig agafar una mica d’arròs i vaig anar ràpidament a portar-los-el. Vaig poder veure la cara dels nens petits, amb els ulls brillants a causa de la fam. I vaig veure també -i em vaig estranyar- com la mare, quan jo li havia donat l’arròs, el va dividir en dues parts, va agafar-ne una i va sortir de casa. A la tornada li vaig preguntar: ‘¿On has anat? ¿Què has fet?’ I em va contestar: ‘També ells tenen gana’. Efectivament; molt a prop de casa seva vivia una família musulmana amb el mateix nombre de fills. I la mare sabia que ells tampoc no tenien res per menjar. I això em va commoure: ella ho sabia, pensava també en els altres, a pesar de les dificultats que tenia a casa seva. I vaig veure aquells nens feliços, encara que només els havia tocat la meitat de l’arròs; es descobria en ells l’alegria de compartir..”
A vegades, quan més tenim, més ens costa veure les necessitats dels altres. ¡No hi tanquem els ulls!


Divendres



·       Comentar què et suggereix aquesta imatge:










Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada