dilluns, 22 de gener del 2018

Setmana de la Felicitat.


Dilluns.

·        Dinàmica de grup on els nens han de pensar quan són feliços i expressar-ho oralment amb la fórmula “Sóc feliç quan…”.


Dimarts.

·        Recitar el següent poema sobre la felicitat i preguntar als nens/es què els suggereix.

“Sóc feliç quan parlo amb tu,
i a casa meva tot va bé,
quan el cel és blau,
quan la gent somriu i la veritat guanya.
Sóc feliç quan els ocells canten,
Quan surt el sol,
Quan hi ha respecte i mor l’enveja.
Sóc feliç quan els malalts es curen,
Quan comença la nit,
Quan neix un nen i regna la cordura.
Però saps?
Quan més feliç sóc és quan parlo amb tú,
I a casa meva tot va bé!”

EUSEBI SÁNCHEZ


Dimecres.

·        Comentar amb els nens/es què els suggereix la imatge de la felicitat de les noies ballant.




Dijous.

·        Explicar als nens la sèrie de tres endevinalles proposades.


“ No sóc cargol ni bolet
a l’aigua em fa sortir;
quan plou tot m’estarrufo,
i quan fa sol estic pansit”.

Resposta...El paraigües.

“Té pell com les persones,
i és bona per menjar, surt quan
comença el fred i en donen per tot l’any”.

Resposta..Les castanyes.

“Petita o gran sóc rodona
sóc de pell i sóc de goma,
sóc de carn i sóc de roba
i dono gust a l’olla.”

Resposta...La pilota.


Divendres.

·        Comentar amb els nens/es les següents dites:

“Qui menja sopes, se les pensa totes.”

“Tal faràs, tal trobaràs”.

“Qui no arrisca, no pisca”.

“Qui matina, fa farina.”


“No hi ha millor sord que qui no vol escoltar”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada